Bark
Pacjenci ortopedyczni często zgłaszają się do gabinetu z dolegliwościami w okolicach barku. Schorzenia w tej części ciała obejmują m.in.:

Zwichnięcie stawu ramienno- łopatkowego polega na całkowitej, trwałej lub czasowej utracie kontaktu powierzchni stawowych głowy kości ramiennej i panewki. W odczuciu pacjenta jest to po prostu wypadanie barku lub obawa przed jego wypadnięciem, która uniemożliwia normalną aktywność fizyczną.

Zwichnięcia stawu barkowo-obojczykowego są jednym z częstszych uszkodzeń obręczy barkowej. Zwichnięty obojczyk często jest wskazaniem do leczenia operacyjnego.

To schorzenie często jest wynikiem urazu ramienia np. szarpnięcia, dźwignięcia czy też upadku. Uszkodzenie tych mięśni, poza bólem, powodują ograniczenie ruchu oraz osłabienie ruchów i siły ramienia.

Schorzenia związane z tym ścięgnem często są przyczyną przewlekłego bólu barku.

To uszkodzenia struktury stabilizującej stawu ramienno-łopatkowego. Najczęściej dochodzi do niego u osób uprawiających sport.

To schorzenie charakteryzujące się dużym ograniczeniem ruchomości w stawie oraz towarzyszącym mu bólem. Może być przyczyną przewlekłego bólu barku.

Ta choroba polega na odkładaniu się soli wapnia w obrębie ścięgna stożka rotatorów. Występuje najczęściej u osób w wieku 30-60 lat i wywołuje silne dolegliwości bólowe w obrębie stawu.

Dysfunkcja polegająca na odstawaniu i nieprawidłowym ruchu łopatki po tylnej ścianie klatki piersiowej. Może być wynikiem innych uszkodzeń w obrębie stawu ramienno-łopatkowego lub przyczyną bólu w jego okolicy.

Może dotyczyć wszystkich kości, które wchodzą w skład stawu ramienno-łopatkowego. Najczęstszą przyczyną złamania tej okolicy jest upadek pacjenta z własnej wysokości na bark.

Choroba zwyrodnieniowa każdego stawu jest przyczyną dolegliwości bólowych oraz ograniczenia jego ruchomości. Dolegliwości bólowe pojawiać się mogą po wysiłku oraz utrudniać funkcjonowanie chorej kończyny.