Staw skokowy i stopa

Może zdarzyć się oderwanie niewielkiego fragmentu chrząstki stawowej, który nie ulegając wchłonięciu może krążyć po stawie i powodować kolejne uszkodzenia.

To jest sytuacja, w której ruchy stawu skokowego są ograniczone. Do najczęstszych przyczyn konfliktu stawu skokowego należą osteofity powstające w przypadku przewlekłej niestabilności (wielokrotnych skręceń stawu skokowego).

OCD- martwica chrząstno-kostna bloczka kości skokowej jest chorobą polegającą na uszkodzeniu chrząstki bloczka kości skokowej w następstwie miejscowego niedokrwienia tkanki kostnej po urazie skrętnym stawu skokowego. Objawy bólowe rozwijają się powoli i nasilają się w trakcie wysiłku.

Jest następstwem wielokrotnych skręceń stawu skokowego. Konsekwencją tych urazów jest uszkodzenie więzadeł stabilizujących staw skokowy, co z kolei doprowadza do kolejnych skręceń. Podstawowym objawem są powtarzające się skręcenia oraz uczucie niepewności kończyny (obawa przed skręceniem).

Potoczne skręcenie kostki to jeden z najczęstszych urazów nogi. Co roku kontuzji tej doznają tysiące ludzi. Polega ona na znacznym przekroczeniu zakresu ruchu w stawie skokowym. Zwichnięcie kostki prowadzi do uszkodzenia torebki stawowej i więzadeł.

Zwane jest wysokim skręceniem stawu skokowego, powstaje wskutek mechanizmu rotacyjnego, kiedy stopa pozostaje ustabilizowana, a podudzie ulega rotacji. Taki typ uszkodzenia więzozrostu piszczelowo-strzałkowego najczęściej dotyka osób trenujących hokej, narciarstwo lub jazdę na rolkach.