Biodro – zabiegi

Nie zawsze leczenie farmakologiczne i rehabilitacja przynoszą rezultaty. Czasem nie obejdzie się bez zabiegu chirurgicznego  Chirurgia ortopedyczna zajmuje się leceniem nieprawidłowości związanymi ze szkieletem ludzkim, bardzo ważnym jest nie odwlekanie wizyty u ortopedy, ponieważ czas jest tutaj bardzo ważny

Endoprotezoplastyka

To operacja na biodro, polegająca na wszczepieniu stawu biodrowego. Zabieg przeprowadza się u pacjentów mających zmiany zwyrodnieniowe, które pojawiają się wraz z wiekiem, np. po przebytych złamaniach, w wyniku przeciążenia stawu lub choroby reumatoidalnej. Wtedy endoproteza, czyli sztuczny staw,  staje się dobrym rozwiązaniem, które pozwoli uniknąć inwalidztwa. Lekarz zdecyduje o tym, jakiego rodzaju proteza zostanie wszczepiona, po zapoznaniu się z jego stanem kości, wiekiem oraz ewentualnymi chorobami współistniejącymi.

Artroskopia (wziernikowanie) stawu biodrowego

Jest to zabieg mniej inwazyjny niż klasyczna operacja biodra. Podczas zabiegu robione są małe nacięcia na skórze, przez które wprowadza się do stawu narzędzia oraz kamerę. Celem zabiegu jest “uwolnienie” mięśnia biodrowo-lędźwiowego, który ociera się o struktury kostne stawu biodrowego. Lekarz dokonuje naprawy widocznych uszkodzeń, usuwa niepożądane tkanki i płucze staw. Po zabiegu pacjent zostaje krócej w szpitalu niż w przypadku klasycznej operacji.

Osteotomia

Jest to zabieg polegający na przecięciu kości. Ta metoda jest stosowana głównie, gdy mamy do czynienia z chorobą zwyrodnieniową stawów. Celem zabiegu jest korekcja osi kończyny, poprawa jej kształtu, wydłużenie lub przeniesienie obciążeń w stawie na zdrową okolicę. Jest to metoda małoinwazyjna. Dzięki jej zastosowaniu można uniknąć wszczepienia endoprotezy. Pacjenci szybciej wracają do zdrowia i aktywności ruchowej.