Dzieci

Zwichnięcia, skręcenia itp. wszystkich stawów. U dzieci szczególnie łatwo dochodzi do tego typu problemów. Najczęściej pojawia się punktowy ból, obrzęk stłuczonego obszaru, siniak lub krwiak, uczucie ciepła w stłuczonym miejscu. Ważne jest szybkie unieruchomienie.

Uszkodzenie więzadła krzyżowego przedniego (ACL) należy do najczęstszych urazów w obrębie stawu kolanowego. U młodych pacjentów takie leczenie rekonstrukcyjne jest wskazane, aby zapobiec innym urazom, uszkodzeniom łąkotek lub przewlekłym uszkodzeniom chrząstki stawowej, do której doprowadza niestabilność stawu, będąca z kolei efektem braku działania uszkodzonego ACL.

Występują bardzo często u dzieci. Najczęściej dochodzi do złamań kończyn górnych, ponieważ w odruchowy sposób dzieci bronią się przed upadkiem. Przeważnie do złamań dochodzi w okolicy dłoni, nadgarstka, przedramienia i łokcia. Wysoka częstotliwość urazów związana jest również ze specyficzną budową kości u dzieci, które są bardziej elastyczne niż u dorosłych i dodatkowo posiadają miejsca wzrostu kości – chrząstkę wzrostową, która jest bardziej podatna na złamania.

Nadwyrężenie lub zwichnięcie jest konsekwencją naciągnięcia mięśnia.
Aktywne dzieci mogą nadwyrężyć lub zwichnąć sobie coś podczas biegania , wspinania się na meble lub uprawiania sportu. Jeśli dojdzie do zwichnięcia dziecko uskarża się na ostry, nagły ból w części ciała, której przed chwilą używało (np. w kostce lub nadgarstku) nie jest w stanie obciążyć części ciała, która uległa urazowi narzeka na ból w części ciała po forsownej aktywności (np. po uprawianiu sportu).

To niedostateczny rozwój kości i innych elementów tworzących staw, a zwłaszcza zbyt płytkie i strome brzegi panewki („gniazda”) na kości biodrowej,  w której jest umocowana kość udowa. Stan taki powoduje, że kość udowa, w miarę zwiększania się siły mięśni i ich napięcia, zostaje trwale wysunięta z panewki poza staw. Dochodzi wtedy do zwichnięcia stawu, które uniemożliwia dziecku prawidłowe chodzenie.

Głównym objawem tej choroby jest ból zlokalizowany w okolicy guzowatości kości piszczelowej, początkowo występujący tylko po aktywności fizycznej, potem także w spoczynku. Bolesna okolica może być także obrzęknięta. Przy silnych dolegliwościach dziecko może utykać.

Jałowe martwice kości są zespołem chorobowym polegającym na powstawaniu zmian martwiczych tkanki kostnej bez udziału chorobotwórczych drobnoustrojów. Występują najczęściej w nasadach rosnących kości u dzieci i młodzieży.

Kształt łąkotki przypominający dysk sprzyja jej uszkodzeniom. Najczęściej objawy łąkotki tarczowatej są związane z jej uszkodzeniem i są to:, ból kolana, blokowanie kolana, uczucie niestabilności kolana, przeskakiwanie w kolanie.